fredag 8 oktober 2010

En fin utmärkelse

Jag har fått en blog award av Johanna på bloggen Berlin Ick! som skriver otroligt fint om sitt liv i Berlin. Tack snälla!

När man tagit emot awarden ska man:
♦ kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den
♦ tacka och länka till den som nominerade dig
♦ nominera sju andra bloggare och länka till dem
♦ berätta sju intressanta saker om dig själv

Andra bloggar jag gillar:

Iller och Kotte i Berlin
En lite annorlunda men framförallt kul blogg om livet i Berlin sett ur två unga konstnärers perspektiv

Berlin Berlin
Här letar jag efter Berlin-tips, speciellt om jag vill hitta en ny restaurang eller bar. Här får du inte bara vägbeskrivning utan personliga recensioner av varje ställe.

Nio till fem
En riktigt fin blogg - Älskar de små guiderna till bl.a Berlin och NY!

Vintageportalen
Det märks att det är en fotograf som står bakom denna blogg. Här brukar jag fastna för att bilderna är så otroligt fina och jag blir glad och inspirerad.

Några saker om mig:
- Jag är norsk. En norsk medborgare i Stockholm med en andra bostad i Berlin
- Jag har två katter, Max och Vilda
- Jag har ett, nästan sjukligt, intresse av att hitta och köpa lampor. 50,60,70-talslampor. Senaste inköpet var en konstig industri-vägglampa med en 2 meter lång arm som man kan vika in och vinkla lite som man vill. Loppisen på Arkonaplatz är en favorit när det gäller lampor.
- Jag jobbar med grafisk formgivning och SEM och har ett nördigt intresse för allt som har med webben att göra
- Mina idoler är min farmor och farfar, snällare människor finns inte. Här kan man läsa om deras Berlinbesök
- Jag är extremt flygrädd och kommer tyvärr aldrig att komma över det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar